Thursday, March 24, 2011

Perubahan Dalam Hidup..... Secebis Mutiara Kata

Adakah pengorbanan untuk BERJAYA itu berat?
Untuk menjadi rajin, tinggalkan sikap malas.
Untuk cepat BERJAYA, tinggalkan sikap BERTUNDA.
Untuk menjadi bernilai, tinggalkan pergaulan yang tak berguna.
Malas, suka BERTUNDA, dan bergaul yang tidak ada gunanya,
Tidak PERLU dipertahankan.


Menginggalkan keburukan, bukanlah pengorbanan.
Tapi PEMBEBASAN JIWA.
Setiap yang berlaku terhadap kehidupan kita , adalah atas pilihan kita. TINDAKAN kita masa lampau , menyebabkan kita hari ini. Melihatkan kesilapan itu dari diri kita sendiri sebelum menyalahkan orang lain.
Orang yang tidak berbakat, tapi bersedia belajar dan bekerja dengan sungguh-sungguh,berlaku jujur dan penuh hormat kepada orang lain,akan jauh lebih berhasil daripada orang yang berbakat tapi malas!!
Seringkali kita terlupa , kita sememangnya suka mencari peluang. Akan tetapi apabila peluang itu datang kepada kita , hanya melihat dan membiarkan ia nya berlalu. Dan seringkali juga kita ketahui bhawa peluang itu hadir dengan perantaraan maka ia akan berbalik pada diri itu sendiri. Mengapa kan kita di pertemukan dan percayalah pasti ada tujuan dan hikmah , dan jaga perhubungan antara kita ,itu lah yang paling mulia.
Virus Problemania ialah golongan yang gemar berkongsi kegagalan dengan orang lain. Kadangkala mereka tidak malu berkongsi kegagalan dan kebodohan yang mereka lakukan. Golongan ini juga sanggup menghasut orang lain supaya mempercayai kata-katanya. Golongan ini bila gagal suka menyalahkan orang lain dan tidak pernah menyalahkan diri sendiri. Golongan ni suka bercerita masalah, masalah, masalah tetapi tak pernah berfikir bagaimana nak selesaikan masalah... 
 http://www.youtube.com/watch?v=jBD6KCwY3-Y
 
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket