Thursday, March 10, 2011

Harapan Baru Buat Princess

Hye seme... terajin plak nak update psl ni... Satu harapan baru singgah dlm hidup kami... Berkenaan Tisya.. Masa depan dia yg aku sangkakan akan terus gelap segelap pandangan matanya, kini tidak lagi....

Selasa, 8 Mac 2011.. aku join 1 Talk di bangunan 4Life kat Amcorp Mall. Kat sana, aku jumpe macam2 jenis orang, pelbagai kedudukan, pelbagai posisi kerja .. dan antaranya adalah doktor.. Aku didatangi oleh 2 org doktor iaitu Dr. Khairuzzana & YM Dr. Tengku Fadilah... Antara isi perbincangan kami adalah x lain hanyalah berkisar sejarah penyakit Tisya dan proses penyembuhannya. Dr. Khairuzzana x sempat nak view lama2 sbb sesi Talk da nak bermula.. Aku mula diperkenalkan secara lebih dekat apa itu Transfer Factor. Perkara yang bagus tentang Talk kali ni, boleh bawak anak2 ... X macam Z dulu, x leh bawak anak. Jenuh aku nak mencari org tlg jaga anak malam..

Kira2 hampir nak selesai Talk tu, aku pon keluar.. X lama lps tu, kami didatangi plak YM Dr. Tengku Fadilah... 1st time jumpe dia.. so soft spoken.. sgt humble. Aku suka dia. Aku nmpk air mata dia bergenang bila cite psl Tisya kat dia. Dia sanggup utk pangku Tisya.. Selalunya, org lain mmg takot nak pegang @ pangku dia sbb x biasa. Tiba2 dia tanya aku...
"Husna percayakan saya tak?" ..
and sy jawab "percaya ttg apa? percaya kot..."
"Please believe me, she can be able to walk.. she can stand on her own feet."
Perghhh masa tu mmg aku rasa cam mati hidup balik.. Rasa cam x percaya.. sebab selama dok follow up ni, doc2 paeds x pnh bg aku harapan @ apa2 peluang yang mengatakan Tisya mampu duduk, berdiri, apalagi la berjalan. Sungguh, aku x pnh bayangkan seme tu.. Tapi, lps je Dr. Tengku ckp camtuh, aku rasa cam nak pelok2 je dia, sebab aku tahu dia x bagi aku harapan palsu.. Aku tau dia serius ngan apa dia kata.. Aku juga tahu dia bukan Allah utk tentukan apa yg akan berlaku di masa depan, tapi aku tahu kerana kami punya naluri keibuan yang sama.............
Tak semena - mena, air mata aku jatuh lagi  buat sekian kalinya. Setelah hampir berbulan - bulan aku x menangis psl Tisya... Syukur Ya Allah, kerana aku dipertemukan dengan org2 yang sgt berusaha utk membantu memulihkan puteriku... Selama ni aku da puas cari penawar, da puas berurut, da makan mcm2 produk, da pegi jmp mcm2 doctor... Lagi2 bila Tisya kene sawan ni, makin lama makin worse.. Saban hari aku hidup dalam ketakutan sebab aku paling takot kalo dia kene attack sawan tanpa aku di sisi... Dia yg kene attack, aku yang melalak. Aku mcm dpt rasa kesakitan dan kesengsaraan dia waktu tu. Slalu kalo kol 11.30pg, mmg aku tinggal dia kat umah nak amik adam blk tadika.. x sampai 30mnt pon. Slalunya dia tido lagi waktu tu...

Nak cite sket perubahan2 yg aku nampak ke atas Tisya lps guna TF Advanced..

Hari Pertama ( Jumaat ) : Sawan dtg jugak.. kerap .. Bleh kata 2 jam sekali..
Hari Kedua ( Sabtu ) : Sawan masih ada, tapi x mcm semalam...
Hari Ketiga ( Ahad ) : Hari ni x kena langsung..... Dia nmpk so so comfortable
Hari Keempat ( Isnin ) : Hari ni pon x kena langsung .. Selera makan dia x mcm selalu. Da boleh nak makan nasi, abes la jugak sepinggan. Kalo x........... stgh mangkuk pon susah..
Hari Kelima ( Selasa ) : Hari ni Tisya bebas drpd serangan sawan. Minum susu abes ... Makan pon selera...
Hari Keenam ( Rabu ) : Sama cam semalam. Perubahan terbaru, sakit kulit dia mula hilang.. kesan2 ezcema yg baru2 naik.. da surut...
Hari Ketujuh ( Khamis ) : Baru kejap td, dia kejang sket mcm nak kene sawan, tapi xkena... seminit dua je camtu.. skang da ok...

Bukan nak ckp apa la.. memang magic la produk ni.. Dlm sket masa pon da nmpk kesan. X byk, sket pon jadilah. Sedap hati aku.. Tak sia2 aku cuba. Terima kasih to my sifu Shamsuri Ahmad ( da naik Presidential Diamond pon ) ... dia yg banyak pujuk aku utk cuba produk ni. Ekceli da lama dia soh guna, tp aku asyik ckp mahal mahal mahal... Kalo nak dibandingkan kos aku cari ubat ke sana ke sini.. harga produk ni jauh lebih murah rasanya.... Menyesal gak la.. sbb degil sgt. Aku nak kongsi pic tapi bluetooh lappy ni mereng plak... Aku bahagia .. aku bahagia ada perubahan pada puteriku.. Semoga Allah memberkati usaha aku... Semoga Allah beri aku kekuatan utk terus menggunakan produk ni.......

1 comment:

oshin-jamel said...

TiSya mkn produk ape kak?acha pn ade exzema..tp klu trlalu mhl mmg xmampu la mama..huhu..tp ttp nk tau..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket