Sunday, March 27, 2011

Boleh tak kawen dengan Hubby sorang je?????

Bila kita amik keputusan utk menikahi seorang lelaki, adakah wajib utk kita "kawen" dengan seluruh keturunannya? 
Perlu ke kita menjadi sandaran bila mereka ditimpa bencana.. masalah.. malang... dan sebagainya? 
Boleh tak kita "kawen" dengan hubby sorang je? 
 SELFISH KE SAYA?

kdg2 bagus gak jadi org pekak, atau bisu ni.. 
biar terang mata hati je. 
supaya setiap kata2 kita x disalahertikan.. 
payah bila berhadapan dengan manusia2 hipokrit ni.. 
senang cite, tayah baik sgt nak tlg org ke apa ke!
tak perlu nak jadi angel kot! 
hipokrit = kejap cite camni, kejap cite camtu..
blkg, ckp org lain plak dipersalahkan..

saya ada masalah, xde sapa pon dtg bertanya....
saya teraniaya, x de sapa pon dtg membantu ...
saya kesengsaraan, x de sapa pon dtg merawat...
kenapa kita perlu nak salahkan orang lain di atas sebuah kegagalan dlm urusan hidup?
kenapa kita perlu tunding jari pada org lain bila kita buat silap dlm urusan hidup?
 kenapa perlu kita menjadi orang yang x berperikemanusiaan?

masing2 kalo memang perfect, Alhamdulillah....
tp sebelum kita nak mengata org, nak menyalahkan org, rasanya wajar kita cermin diri kita dulu kan? 
 ADAKAH KITA SEMPURNA??????

~babylove~

2 comments:

Tina Othman said...

manusia mmg mcm tu, bila susah nampak lah kita ni, bila senang hilang bagaikan angin terbang, byk kan bersabar yea..saya nak nasihat saya pun tak betul..cuma boleh suruh sabar jelah

DiDie RedWan said...

saya pun nak kawen ngan suami saya jer,..sebab family mertua memang jenis hampehhh tak dak langsung rasa kekeluargaan...hmm hanya kami aja..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket