Thursday, November 13, 2008

What A Scary Nite Yesterday!!!!!!!

Kira - kira pukol 4.10 pagi tadi, aku terdengar hiruk pikuk kat luar rumah. Aku mula rasa cam nak marah je. Apa la yang diorg ni seme memekak pagi - pagi buta. Aku ada terdengar orang menjerit " Tolong! Bakar ! Ada benda terbakar! Rumah kita terbakar!". Aku sangkakan aku bermimpi tapi mataku terbuka. Jeritan yang mula - mula tak berapa jelas, makin kedengaran bila aku buka pintu depan. Benda pertama yang aku nampak, cahaya kemerah - merahan dan bunyi sesuatu sedang marak terbakar. Hatiku berdebar - debar. Dalam pikiran aku satu je, nak bawak anak - anak lari keluar. Bila aku jengah keluar, rupa - rupanya 3 - 4 buah motosikal sedang marak dijilat api di tingkat bawah rumahku.. Jaraknya hanya beberapa ratus meter jerk. Bahang kepanasannya jelas terasa. Aku lega sedikit kerana bukan rumah yang terbakar, tapi ini pon cukop mencemaskan aku. Lokasi kebakaran tu menjadi port kegemaran hubby aku utk park motor dia. Nasib dia baik semalam, sebab sepupu dia pinjam motor semalam petang sampai esok. Aku terus menghubunginya tapi HP tutup. Aku mula resah gelisah sebab aku sendirian di rumah. Aku bimbang aku kelam kabut kalau diarahkan kosong bangunan. Camne aku nak bawak anak-anak aku turun nanti? Arggghh tawakal la... Tak lama lepas tu, hubby call tanya keadaan aku and anak - anak. Seme ok. HP dia problem, so that I couldn't reached him before. Takpe la, as long seme ok... Tapi lepas ni aku akan pastikan dia akan berada di rumah selepas kol 12 malam. Tamau berulang lagi tragedi seperti ini, and I'm alone. Takottttttt siotttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt......

4.30 pagi api semakin marak dan makin banyak motor yang terbakar. Merebak dari satu motor ke satu motor. Penghuni Block 9 berusaha keras menyelamatkan motor - motor yang park berhampiran. Mujur tiada yang cedera. Tahniah buat kalian semua. Pasukan Bomba dihubungi 5 minit selepas kebakaran bermula, tapi hanya tiba setelah api berjaya dipadamkan. Nak kata jalan jem... kol 4 pagi. Jem celah mana? Hurmmmm.... x paham aku. Apa - apa pon, terima kasih dan tahniah pada penghuni - penghuni Block 9 yang telah berusaha memadamkan kebakaran ( bagi aku besar gak la ).... walaupon sedar ada bahaya yang menanti bila mereka menghampiri kawasan kebakaran. Kalo tak... hangus la flat kiteeeeee.... Eeeeee... seramnye... Rumah "pengasuh" anak aku yang kontroversi tu... Betul - betul atas kawasan kebakaran. Diorg panik gile.

Aku rasa ada 2 sebab kejadian ni berlaku.

1) Mat - mat rempit ( mat motor ) bergaduh atau selisih faham, and nak tunjuk rasa tak puas hati bakarlah motor lawannya itu. Bukan saja sebuah yang terlibat, 4 - 5 buah habis hangus terbakar, rentung abes tinggal besi. Kene plak, seme motor yang terbakar, tangki minyak full. Apalagi... menyala - nyala la apinye. Gaduh pasal apa ntah la.. Kalah race ke, berebut awex ke, motor orang tu cantik / baru sangat ke.. Biasa la manusia ni PHD ... ( perasaan hasad dengki ) tu menebal jerk.....

2) Ada orang buang / baling puntung rokok dari tingkat atas.. Tapi aku rasa cam tak logik je....... Ntah la. Biar la polis @ bomba siasat.

Syukurlah aku dan anak-anakku selamat dalam kejadian semalam. Aku berharap tiada lagi kejadian seumpama ini berlaku.......................................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket