Sunday, January 31, 2010

Makan Besar.... Apa Kata hati.. Tanya Sama Hati..

Semalam... ada makan besar family belah ayah kat Rahman Putra, Sg Buloh.. Sampai pon da kol 4.. coz hubby tolong mak dia tutup kedai dl kat pasar.. Sian dia.. penat gile. Berdua je tutup kedai ngan kawan si ejan. Ejan x leh dtg tolong sebab demam... Da la barang banyak. Sampai sana, huran baru pas berhenti, diorg tgh lepak2 sambil sembang2 kat bwh khemah. Huhuhuhuh.. Nasi Beriani kambing ( uweekkk ) aku x makan kambing.. Hehheheeheheh.. tengok diorg2 makan kambing aduiii seleranye.. Huhuhuhuh.. adam pon sama membelasah kambing. Macam2 makanan ada... Laksa, Kuih2.. agar2.. buah2.. Sampai kenyang perot..

Tak lama lepas tu, tok ajak bergambar sekeluarga.. Kecoh betol.. Tok kemain melawa nak amik gambar.. Hehehehe.. Ngan anak2 lelaki.. anak2 perempuan, menantu2, cucu & cicit.. Sakan tok bergambar..

Lepas tu, uncle lan kasi no untuk lucky draw. Amboi.. mcm2 ada.. Aku dapat mask muka drpd Loreal.. Hubby plak dapat Guardian Mouth Wash. Hehehehehe.. memang dia nak beli pon coz kebetulan da abes dia punya. Lain2 hadiah, macam2 .. ada yg dpt pad, dpt tuala muka, buku note, panaflex, pencuci muka, conditioner.. Heheheh.. and i know.. kompem kak fiza yg sponsor coz kebanyakkannye profuduk Guardian! Hahahahahahahah.. x pe la, jimat duit x yah beli2 dah. :D

Masok maghrib, seme ahli keluarga mana yg ada solat jemaah ramai²... Pas2 kuar makan2 lagik.. And yg nak tapau, tgh sibuk menapau makanan.. Bwk balik umah.. Alhamdulillah, abes gek makanan seme... Licin.. Dlm kol 9.45mlm, da siap2 nak balik.... Salam² ngan seme mak / bapak sedara.. last sekali masok le jumpe tok. Dia baru pas sembahyang.. This is the point of the story.. Tok ada permintaan.. kalo aku lahirkan anak lelaki... tok nak mintak baby yg aku kandungkan sekarang ni.. utk beri pada pak njang ( adik ayah ) .. coz pak njang belom ada baby lg... Diorang byk kali cuba tp gugur.. Huhuhuhuhu.. Sentap kejap jantung aku.. Ingat tok main².. Alahai... tok ni, x sanggup le aku nak wat camtu.. Tapi paham le org tua ni kan.. kalo ckp, memang berhajat benar. Alahai, x gamak rasanya nak bagi anak pada org, coz aku rasa aku mampu nak besarkan anak² aku.. Memang la kesian pd pak njang.. tapi, sian jugak le kat aku.. 9 bulan lebey dok membawak.. da klua, kene bagi org plak. Iskhhh.. susah kot.. Lagipon, rasanya masih terlalu awal kot, pak njang br 3 thn lebey kawen, masih banyak cara boleh buat utk dapatkan baby... Banyak lagi tempat kami x pegi lagi utk berubat. Cara moden da cuba, kita cube cara tradisional plak.. Hopefully tok x serius ngan permintaan dia.. Coz aku x mau serba salah.. aku x mau tersepit.. Anak ini Allah beri pada aku utk memikul amanahNye.. so x mungkin aku sanggup utk berpisah dengannye.. Ohooooooooooooooooooooooooo... Berikan aku kekuatan Ya Allah...

4 comments:

Anonymous said...

jgn bagi anak kak tu, bnyk kesan panjang..dari segi umo tok mungkin hidup tak lama..kita yg nak menanggung

in case pakjng ada anak sendiri nanti, terjamin ke kasih sayang anak kita yg hidup dgn dia tu?
nak ke anak kita terima kita kembali?paham ke anak kita situasi yg kita terpaksa?

sekarang pun kak tak sanggup nak bagi kat orang, esok tua lagi bnyk kesan.
wife pakjang takkan x faham, dia pun org prempuan.pakjang pun kena la faham jgn la guna org tua soal ni.dua2 p la berubat.

kebetulan plak....makjang saya dulu thn ke10 tak dak anak p buat umrah sempena anniversary, thn ke11 makjang pregnant dapt anak, thn ke12 dapat lagi sorang.dua2 anak lelaki

-seri

babylove said...

hye seri.. thanx for the comment.. actually p.njang & wife dia tatau apa2.. tok pon br 1st time ckp camtu ngan akak.. but, i told her.. never.. camne susah pon akak akan tetap bela anak2 akak.. tu amanah Allah pd akak wat pe kasi org.. ye tak? sedara x sedara...

nasier said...

salam ziarah..salam kenal..nice blog..

nasier kassim said...

salam ziarah..salam kenal..nice blog..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket