Monday, January 11, 2010

Penglihatan Tisya Terbatas Disahkan OKU jugee.....


Hye bloggers..

Sori sesangat dah lama x update blog. Huhuhuhu.. byk keje betol. Xde masa laa.. Ni nak cite pasal result check up mata Princess thn lepas 4.11.2009 kat Neuro Lab PPUM.. kol 9 lebey smp, terus masok.. ingatkan princess nak tido.. rupanya tak.. Terpaksa la diberi ubat tidur sket untuk memudahkan proses Visual Evoked Potential ( VEP ).. Ujian ni perlu dijalankan sebab pemeriksaan dengan Pakar Mata menunjukkan ada parut terbentuk di bahagian belakang mata princess akibat kecederaan yg dialami dulu. So aku ikotkan saja apa doktor mahukan, asalkan dia ada harapan utk melihat kembali...

Selesai VEP Test, aku diminta kembali berjumpa Pakar Mata 2 minggu kemudian untuk meneliti keputusan ujian. Resultnye.. memangla x memberangsangkan.. Doktor ckp, "nothing much we can do as the brain damaged caused the disability on her vision.. " huhuhuh.. maknanya susah la utk princess nak melihat semula.. No way out.. no operation needed.. Then dia nak isikan borang soh daftarkan OKU... tapi kami dah pon mendaftarkan princess as an OKU. Perasaan hati ni.. huhuhu.. jgn cakap laa.. dalam hati ni hanya Allah saja yang tahu.. Bertambah lagi 1 ujian buat kami . Seme org tahu kami sgt2 berharap, princess akan dapat melihat dunia 1 hari nanti..

Aku cuba letakkan diri aku di dalam diri princess yg celik matanya tapi x dapat nak menikmati keindahan alam dan menikmati kehidupan secara normal.. Aku tatau camne nak zahirkan perasaan aku ini.. Makan dalam.. Makin lama difikirkan makin sakit jiwa aku ni... Ya Allah, jauhkan la aku drpd sifat lemah ! Teguhkan imanku, kuatkan semangatku menghadapi semua ini....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket