Monday, September 6, 2010

Tisya.............

Assalamualaikum...

Lama betol x update blog... Bz.. macam2 menda nak buat.. Sedangkan terlalu banyak menda yg aku nak luahkan. Macam2 menda yang bermain di benakku. Pasal keje, pasal anak2, pasal duit. Ermmmm...

Tisya.. semakin hari semakin x bagus kondisinye. Sawan makin teruk. Setiap kali dia terkena serangan, setiap kali tu la air mata aku turun laju x dpt nak ditahan tahan. Sedeynye aku tengok. Aku rasa cam sakit sangat anak aku masa tu. Ya Allah... berat sungguh la dugaan-Mu Ya Allah..



Kalo sapa2 perasan, muka tisya semakin ari semakin kecut.. badan dia semakin susut, dia da x seceria dulu. Sebelum ni, berat dia 9.2kg ( 2 thn ++).. baru2 ni p cek up, da turun 8.84kg. Turun banyak tuh, sampai doc tanya aku. Kalo dulu, aktif bermain, skang ni bila kene attack je, dia akan pucat lesi. Pas kena tu mesti lemah gile. Hancur hati tengok keadaan anak camtu, apa lagi bila kita x mampu nak buat apa2 masa dia kene attack. Yang aku boleh bantu, peluk dia, redakan sawan tu... hanya itu... kalau lah boleh, aku sanggup menjadi galang gantinya untuk dia.. merasai setiap detik yang dilalui tisya menghadapi saat2 yang menyakitkan itu. Ya Allah, bilakah seme ini akan berakhir? Kasihanilah bayiku Ya Allah.. Kurangkanlah sakitnye itu Ya Allah..

Senyumku tak seghairah
Gerak gaya tidak selincah
Mataku tak seayu
Kicau burung pun tak semerdu

Namun ku punya hati
Juga gayaku perasaan
Hidupku yang begini
Kadar waktu diizin Tuhan

Tidak ku minta
Lahir ke dunia
Tidak kuduga
Cacat begini

Bukan kuminta
Kasih dan sayang
Bukan ku rayu bantu simpati

Maafkan wahai teman
Kumenumpang di sudut dunia
Mencari ketenangan
Sampai masa ku pergi jua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket